Assistent Inkoper
Als Assistent Inkoper ben jij de rechterhand van onze Senior Buyer. Jij zorgt dat het inkoopproces soepel verloopt. Je onderhoudt dagelijks contact met leveranciers in binnen- en buitenland, houdt administratieve gegevens op orde en signaleert kansen voor verbetering. Dankzij jouw scherpe blik en organisatietalent lopen onze voorraad- en inkoopplanning op rolletjes.
De functie
Commercieel
- Het ondersteunen van de Senior Buyer met de benodigde data;
- Voorbereiden van onderhandelingsdossiers en calculaties voor de Senior Buyer;
- Beheren van product- en leveranciersinformatie (certificaten, contactgegevens);
- Vergelijken en analyseren van offertes op prijs, kwaliteit, leveringscondities en garantievoorwaarden;
- Uitvoeren van markt- en leveranciersanalyses (prijzen, trends, nieuwe aanbieders en nieuwe producten);
- Ondersteunen bij leveranciersevaluaties.
Administratief
- Opstellen en verzenden van tenders-, offertes- en actieaanvragen en het opvolgen van reacties;
- Het opvragen van productgegevens, zoals specificaties en beeldmateriaal;
- Inkoopdossiers bijhouden; registreren en archiveren van afspraken, offertes en correspondentie;
- Bijhouden van prijs- en (nieuwe) artikelbestanden in ERP- of inkoopsystemen;
- Signaleren van contractverlengingen en wijzigen van condities in het systeem;
- Opvolging van bevindingen Finance over juistheid van gefactureerde prijzen, kortingen en leveringsafspraken.
Wij vragen
- MBO/HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring in een ondersteunende inkoop-, logistiek- of administratieve rol is een pre;
- Een ondernemende, commerciële, flexibele en accurate instelling;
- Nauwkeurig, proactief en goed georganiseerd;
- Zelfstandig én teamgericht kunnen werken;
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels (Frans of Duits is een pré);
- Je hebt ervaring met MS Office (Outlook, Word, Excel).
Wij bieden
Een uitdagende veelzijdige functie in een snelgroeiend bedrijf en collegiale omgeving met mogelijkheden tot doorgroei. Salaris en secundaire voorwaarden zijn marktconform.
Interesse?
Zoek je een veelzijdige functie waar geen dag hetzelfde is? Stuur dan voor 15 september 2025 je sollicitatie met CV en motivatie naar info@maazcheese.nl. Voor vragen kunt u contact opnemen met Kristel Zijerveld +31(0) 172 55 3000.
Over MAAZ Cheese?
MAAZ Cheese is een jonge en ambitieuze totaalleverancier van Europese kazen en een echt Hollands familiebedrijf. MAAZ Cheese biedt ruim 2500 soorten kaas aan en wordt gerund door medewerkers van wie de kennis over de markt, het product en de consumenten over meerdere generaties is opgebouwd. Vanuit ondernemerschap en passie voor het vak is er altijd focus op duurzame klantrelaties. MAAZ Cheese staat bekend als een innovatieve en bevlogen handelspartner en voorziet haar klanten in meer dan zestig landen van zowel Nederlands als andere Europese kazen.
Ons bedrijf heeft een eigen bedrijfscultuur die zich kenmerkt door dynamiek en resultaatgerichtheid zonder de menselijkheid uit het oog te verliezen. Binnen ons bedrijf werken alleen collega´s die sterk betrokken zijn bij alles wat zij doen en ondernemen.
INTERESSE?
Stuur dan voor 15 september 2025 uw sollicitatie met CV en motivatie naar info@maazcheese.nl